Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Om du inte är nöjd

Flicka håller i smultron

För oss på Sparbanken Eken är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och produkter och med vårt bemötande. Det är viktigt för oss att rätta till eventuella fel som uppstått och att klara ut tveksamheter. Har du ett klagomål ber vi dig ta kontakt med något av våra kontor för att klara upp problemet.

 

1Vänd dig till närmaste bankkontor

För att ditt klagomål ska tas om hand på bästa sätt ber vi dig att först och främst ta kontakt med ditt bankkontor. Ett samtal kan ge kompletterande uppgifter och ofta kan problemet klaras upp direkt. Kontoret har de bästa förutsättningarna att ta fram aktuellt material och ta reda på vad som sagts i samtal med bankens personal. 

Här hittar du telefonnummer och adress till våra bankkontor.

Ett tips är att alltid spara affärsdokumentation, till exempel avräkningsnotor, kontoutdrag, depåredovisningar, som du får från oss.
 

2Om du inte är nöjd med kontorets beslut

Om du inte är nöjd med det besked du fått kan ärendet prövas på nytt. Prövningen görs av bankens klagomålsansvrig. Beskriv vad du tycker är fel och vilket kontor du haft kontakt med.

Klagomål rörande kontorets besked skickas till:

Sparbanken Eken
VD
Brunnsgatan 1 
362 56 RYD

Klagomål rörande Swedbank Försäkrings produkter skickas till:

Swedbank Försäkring
Klagomålsansvarig
105 34 Stockholm

3Är du fortfarande inte nöjd

Om du efter omprövning av bankens klagomålsansvarige fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till följande ställen:
Konsumentvägledaren i din hemkommun
Lämnar kostnadsfritt information och råd i bank- och försäkringsfrågor.
Konsumenternas Bank-och finansbyrå
Box 24215, 104 51 Stockholm, telefon 0200-22 58 00
Lämnar kostnadsfritt upplysningar och råd i bank- och finansfrågor.
www.bankforsakring.konsumenternas.se
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Box 174, 101 23 Stockholm, telefon 08-508 860 00
ARN är en statlig myndighet som fungerar ungefär som en domstol och har som huvuduppgift att pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten. ARN lämnar rekommendationer på hur en tvist bör lösas.
www.arn.se
Allmän domstol, Domstolsverket
551 81 Jönköping, telefon 036-15 53 00
Ett ärende kan alltid hänskjutas till rättslig prövning vid allmän domstol.
www.domstol.se

Om du fortfarande inte är nöjd - Swedbank Försäkring

För oss på Swedbank Försäkring är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster, produkter och med vårt bemötande. Det är viktigt för oss att rätta till eventuella fel som uppstått. Här berättar vi hur du gör om du inte är nöjd.

Stäng Skriv ut