Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
En man pratar i mobilen

Telefonbanken självbetjäning

Kolla ditt saldo på några sekunder, gör transaktioner eller köp och sälj fonder - dygnet runt och oavsett var du befinner dig.

  • Du kan ansluta dig till självbetjäning från det att du har fyllt 13 år. Tänk på att målsmans godkännande behövs för att omyndig skall kunna ingå avtal med banken.
  • Du sköter själv dina banktjänster med några enkla knapptryckningar. T ex kollar du inkommande belopp, laddar kontantkortet till mobilen eller gör överföringar mellan konton.

Självbetjäning är helt kostnadsfritt. Du betalar för uppkoppling och samtalstid, kontakta din telefonoperatör för aktuella priser.

Så här fungerar vår telefontjänst

Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.

  • Vanliga tjänster i självbetjäningen

  • Köp och sälj fonder

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.

  2. 2

    Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i internetbanken, under Tillval – Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.


  3. 3

    Hur säkert är det att göra bankärenden via telefon?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.

  4. 4

    Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

    Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.

Vi har fler vägar in till banken

Det finns flera vägar till en enklare kontakt med banken.
Här är olika appar och tjänster som kan göra din vardag enklare.

privat

Mobilbanken Privat

Mobilbanken företag

Mobilbanken företag

ung

Mobilbanken ung

internetbanken till textannons

Internetbanken

Bank-id

Mobilt BankID

Stäng Skriv ut