Bättre service med vårt kundcenter
I småländska Ryd finns Sparbanken Ekens huvudkontor. Sedan februari är det också här som bankens kundcenter finns för att bidra till en bättre service för bankens kunder. Vi träffar Robin Larsson som jobbar som gruppchef för bankens kundcenter tillsammans med hans kollegor.
Vilka är det som svarar när jag ringer till Sparbanken Ekens kundcenter?
-Vi är tre personer som arbetar på kundcenter i Ryd, men fler medarbetare på banken assisterar vid högtryck.
Vad kan jag få för hjälp av er?
- Kundcenter är så mycket mer än bara ett växelnummer. Vi som svarar när du ringer har lång erfarenhet av att arbeta och möta kunder i bank. När våra privatrådgivare är upptagna eller har väntetid för ett personligt möte kan vi oftast hjälpa kunden istället. Det kan handla om frågor kring internetbanken, mobilt bank-id, byte av bank, konton eller lån.
Hur är responsen från kunderna ni pratar med?
- Dagligen får vi samtal från kunder som tackar för snabb hjälp. Vi kan exempelvis hantera en ansökan om lånelöfte eller utökning av befintligt lån direkt. Vi guidar många kunder att bli säkrare i internetbanken.
För att komma i kontakt med Sparbanken Ekens kundcenter ringer du 0459-387 77.