Spärra ditt barns kort direkt i appen
Nu kan du spärra och ersätta ditt barns kort, i internetbanken och appen. Det går snabbt och är enkelt.
Ansökan är nu stängd.
För oss är det självklart att engagera oss i närsamhället. Under åren har vårt samhällsengagemang lett till lekplatser, fiber, integrationsprojekt och mycket mer. Har du en idé som kan utveckla Blekinge/Kronoberg/Kalmar län?
Just nu har vi kunder som blivit uppringda av okänd person som meddelat att de har en kredit beviljad och vill att man ska logga in på sin bank. Det kan också röra sig om samtal, där uppringaren säger sig ringa från ett inkassoföretag. Om du får den här typen av samtal - lägg genast på!
Lämna aldrig ut koder, kort- eller kontouppgifter. Om du blivit kontaktad eller har lämnat ut personlig information, kontakta vårt kundcenter på telefon 0459-387 77.
För att minska risken att du blir lurad har vi samlat information om vanliga bedrägerier. Ta del av våra tips!
Just nu har vi inga lediga tjänster, men du är alltid välkommen att skicka din spontanansökan här
Vi har fått kännedom om att kunder har fått sms från avsändare som utger sig vara Din Bank alt Sparbanken Eken. Dessa sms kommer inte från oss. Klicka inte på länk/ telefonnummer och följ inte instruktionen i meddelandet.
Vår viktigaste tillgång är medarbetarna - de som varje dag går till jobbet och gör Sparbanken Eken till just Sparbanken Eken. Oavsett vilken roll du har hos oss är du lika viktig för helheten. Just nu söker vi;
Just nu är det problem med att nå oss på telefon. Vi jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt. Tack för ditt tålamod!
Midsommarafton har vi stängt.
Glad midsommar!
Vi har uppmärksammat att det blir vanligare med försök till bedrägerier mot företag och ägare till företag. Tillvägagångssättet kan vara att ett person ringer upp och påstår att man ringer från en säkerhetsavdelning, till exempel från Swedbank eller annan säkerhetsavdelning. De kan uppge att man är utsatt för ett bedrägeri och att det ska hjälpa till att rädda pengarna. Det förekommer även att man blir uppmanad att identifiera sig med mobilt BankID.
För att undvika att bli lurad, lägg alltid på och svara inte på några frågor. Om du blir osäker – ring omgående; Spärrservice (08-411 10 11), vårt kundcenter (0459-387 77) eller din rådgivare.
Vi har fått information att det just nu är väldigt många som blir uppringda av bedragare som uppger sig vara från Sparbanken Eken. Det kan även se ut som att de ringer från bankens nummer. Vi vill uppmana dig att vara försiktig och inte legitimera dig med BankID eller säkerhetsdosa. Lägg på telefonen och ring hellre upp oss på nytt genom att slå in vårt nummer 0459-387 77 manuellt.
Detta gäller både privatpersoner och företag.
Vårt hjärta klappar för närsamhället och de föreningar som gör skillnad för människorna här. Vi vet att många föreningar just nu har det tufft ekonomiskt. Idéerna är ofta många och goda men kanske fattas ekonomiska medel att genomföra dem.